piątek, 27 stycznia 2012

AL RISTORANTE: ORDINARE – w restauracji: zamówienie


SEDERSI A TAVOLA
Usiąść za stołem

MI DIA IL MENÙ, PER FAVORE.
Poproszę, menu

SCUSI DOV'È IL BAGNO?
Przepraszam, gdzie tu są toalety?

CHE COSA DESIDERA MANGIARE?
Co pan(i) sobie życzy?

CHE COSA DESIDERA DA BERE?
Czego się pan(i) napije?

AVER FAME – AVER SETE
Być głodnym – Chcieć pić

VORREI...
Poproszę...
  • UN BICCHIERE/UNA BOTTIGLIA DI VINO ROSSO
    kieliszek/butelkę czerwonego wina
  • UN LITRO/MEZZO LITRO/UN QUARTO DI LITRO DI VINO DELLA CASA
    litr/ pół litra/ ćwiartkę wina domowego
  • UNA BIRRA
    piwo
  • UNA CARAFFA D'ACQUA
    karafkę wody
  • UNA BOTTIGLIA GRANDE/PICCOLA DI ACQUA MINERALE
    dużą/ małą butelkę wody mineralnej
  • ANCORA UN PO' DI PANE.
    Jeszcze trochę chleba
  • UN PO' DI OLIO/SALE/PEPE/ACETO...
    Trochę oliwy/soli/pieprzu/octu...

VORREI UNA PORZIONE DI...
Poproszę porcję...

CHE COSA MI CONSIGLIA?
Co mi pan(i) poleca?

QUAL'È IL PIATTO DEL GIORNO?
Co jest dzisiaj daniem dnia?

QUALI SONO LE SPECIALITÀ DI QUESTA REGIONE?
Jakie są specjały z tego regionu?

IN QUESTO PIATTO C'È...? IO NON LO POSSO MANGIARE.
Czy w tej potrawie jest...? Nie powinienem (powinnam) tego jeść.

PER ME SENZA..., PER FAVORE.
Dla mnie proszę bez...

PER FAVORE MI PORTI ANCHE...
Proszę mi jeszcze przynieść...


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...