poniedziałek, 10 października 2011

COME CHIEDERE LA STRADA – jak zapytać o drogę


SCUSI, DOV'È... ?
Przepraszam, gdzie jest... ?

MI SONO PERSO
Zgubiłem(Zgubiłam) się.

COME SI CHIAMA QUESTA VIA/ PIAZZA?
Jak się nazywa ta ulica/ ten plac?

DOVE PORTA QUESTA VIA?
Dokąd prowadzi ta ulica?

PUÒ MOSTRARMELO SULLA PIANTINA?
Czy mógłby pan(mógłaby pani) pokazać mi to na planie miasta?

SONO NELLA DIREZIONE GIUSTA/SBAGLIATA PER... ?
Czy idę/ jadę w kierunku.. ?

COME SI ARRIVA A... ?
Jak dostanę się do... ?

QUANTO È DISTANTE?
Jak to daleko stąd?

QUANTI MINUTI CI VOGLIONO A PIEDI/ IN MACCHINA?
Ile to minut pieszo/samochodem?

SONO CINQUE MINUTI A PIEDI/ IN AUTOMOBILE.
Jest to pięc minut na piechotę/ pięc minut jazdy.

È LONTANO/ VICINO?
Czy to jest daleko/ blisko?

DEVO GIRARE A DESTRA/ SINISTRA?
Czy trzeba skręcić na prawo/ w lewo?

DEVO ANDARE DRITTO?
Czy muszę iść/ jechać prosto?

È QUESTA LA STRADA PER... ?
Czy to droga do... ?

PER FAVORE, MI SA INDICARE LA VIA PER IL CENTRO CITTÀ/ L'AEROPORTO/ LA MOSTRA?
Przepraszam, czy mógłby pan(mógłaby pani) powiedzieć mi jak dojechać do centrum miasta/ na lotnisku/ na wystawę?

CERCO LA VIA/ PIAZZA...
Szukam ulicy/ placu...

DOVE SI PRENDE L'AUTOSTRADA PER... ?
Jak dojadę do autostrady do... ?

MI DISPIACE, NON LO SO.
Przykro mi, nie wiem.

LA PRIMA/SECONDA STRADA A SINISTRA/DESTRA.
Pierwsza/Druga ulica na lewo/prawo.

POI CHIEDA ANCORA.
Potem niech pan(i) jeszcze raz zapyta.

ME LO SPIEGHI ANCORA UNA VOLTA, PER FAVORE!
Proszę pana(pani), niech pan(pani) wytłumaczy to jeszcze raz, bardzo proszę!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...